Naar samenwerking met je aanbieder van lesmateriaal
Door de makers en de gebruikers van lesmateriaal met elkaar in contact te laten komen, ontstaan inzichten. Co-creatie tussen maker en gebruiker van het leermateriaal kan helpen bij de doorontwikkeling van het lesmateriaal.
Vragen
- In hoeverre wil je graag invloed hebben op de vorm of inhoud van je eigen lesmateriaal?
- Op welke onderdelen zou je graag meer invloed hebben?
- Wat zou je de makers van (je) leermateriaal graag willen meegeven?
- In hoeverre sta je open voor co-creatie met de maker van je leermateriaal?
Kennisbronnen
- Artikel van Frankwatching over co-creatie in het onderwijs
- Artikel vanuit MBO over samenwerken aan kwaliteit in onderwijs door co-creatie.
Voorbeeldcriteria
Er is op iedere methode wel iets aan te merken en veel leraren vinden iets van hun materiaal. Toch komt deze feedback vaak niet bij de maker uit en wordt materiaal ook lang niet altijd aangepast aan de hand van inzichten uit de praktijk. Hoe belangrijk is dit voor jou?
Voorbeeldcriteria zijn:
- mogelijkheid om in contact te komen met de maker van je leermateriaal
- mogelijkheid om invloed te hebben op de vorm of inhoud van je materiaal
#keuzeproces #gewogenkeuze #criteria #kiezenleermiddelenÂ